مقایسه سنگ یاقوت سرخ با سنگ لعل بداخشان

مقایسه سنگ یاقوت سرخ با سنگ لعل بداخشان

مقایسه سنگ یاقوت سرخ با سنگ لعل بداخشان

مقایسه سنگ یاقوت سرخ با سنگ لعل بداخشان

یاقوت صاحب خود را به آرامش می رساند، رویاهای ترسناک را دور می کند ، شهوت را مهار می کند و به حل و فصل اختلافات کمک می کند.

یاقوت چاکرای پایه یا ریشه را تحریک می کند ، باعث افزایش نشاط و مجذوریت ، انرژی حاصل از زندگی در بدن و روح می شود.

ذهن را روشن ، تمرکز را بیشتر و انگیزه را ترویج می کند، و احساس قدرت را به فرد پوشنده می بخشد ، اعتماد به نفس و عزم و اراده ای که بر پیرامون غلبه می کند و کسی را به سمت سعادت و موفقیت سوق می دهد.
خون را تحریک می کند و قلب را تحریک می کند و فرد را برای لذت بردن از دنیای جسمی ترغیب می کند.

مقایسه سنگ یاقوت سرخ با سنگ لعل بداخشان

روبی همواره با عشق همراه بوده است ، به خصوص تعهد پرشور و نزدیکی وفادار.
یاقوت در ماه کامل قدرتمند است. نور روح در ستاره یاقوت منعکس شده و پایه گذاری شده و منابع داخلی و استحکام آن را تقویت می کند. برای کسانی که تمایل به خودآزاری یا غفلت از خود دارند بسیار قدرتمند است و برای غلبه بر اختلال عملکرد جنسی یا ضربه به سوء استفاده جنسی یا قدرت و سرکوب خشم کاملاً سودمند است. به عنوان سنگی از نور معنوی ، می تواند توسط کارگران و شفابخش های نور برای ادغام انرژی با فرکانس بالا در بدن مورد استفاده قرار گیرد و یک نفر را در شناخت فراوانی واقعی زندگی یاری دهد.
انرژی شفابخش جسمی یاقوت:
یاقوت یک سنگ خون محسوب می شود ، قلب ، میوکارد ، بطن و کرونر را تقویت می کند و گردش خون و جریان خون را تحریک می کند. همچنین کمکی برای درمان اختلالات یا بیماری های قلبی است.
روبی در تنظیم جریان قاعدگی و کاهش درد ناشی از قاعدگی کمک می کند. برای ارگان های تولید مثل مفید است و اغلب برای درمان اختلال عملکرد جنسی ، ناتوانی جنسی و ناباروری و یائسگی زودرس استفاده می شود.. اعتقاد بر این است که در دوران بارداری ، به ویژه برای خانمهای مسن و در شکل گیری مطلوب کودکان در حالت جنین مفید است.
یاقوت در سم زدایی بدن ، خون و لنف مفید است و در درمان تب و عفونت ها مفید است. باعث تحریک آدرنال ، کلیه ها و طحال می شود و به گردش خون ناکافی یا جریان انرژی در پاها کمک می کند. همچنین برای کمک به تنظیم وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی‌های کلی خواص سنگ یاقوت سرخ روبی Ruby

خواص سنگ یاقوت سرخ ( روبی Ruby ) هزاران سال است که شاهوارترین جایگاه را در اسطوره‌ها، افسانه‌ها و فرهنگ عامیانه کشورها دارد؛
و سلاطین سراسر دنیا از آن بعنوان طلسم و نظرقربانی استفاده می‌کردند.

کاترین آراگن یاقوت سرخی داشت که گفته می‌شود؛
شب قبل از اعلام رسمی طلاق هنری هفتم از کاترین، رنگ آن تیره و کدر شده بود.

شاه هنری پنجم به هنگام جنگ با فرانسه در سال 1415 در اگنیکورت، در کلاه رزم خود یاقوت سرخ بلک پرنس داشت.
اما بعدها فهمید که آن سنگ صرفاً یک اسپاینل بوده است.

به طور کلی خواص سنگ یاقوت سرخ روبی Ruby به سنگ جذب ثروت و تقویت کننده انرژی‌های جادوگری معروف است؛
و هدیه گران قدری برای بودا و کریشنا به شمار می‌رفته است.

هندوها معتقدند درخشش قرمز رنگ سنگ یاقوت سرخ روبی Ruby از آتشی درونی نشأت گرفته که هیچ انسانی قادر به خاموش کردن آن نیست.

روبی Ruby نامی است که به کورندوم ، سنگ سیلیکات اکسید آلومینیوم قرمز، اطلاق می‌شود و از بهترین سنگ‌ها در صنعت جواهرسازی است.

قرمزی رنگ سنگ یاقوت سرخ روبی Ruby بسته به کروم و آهن موجود در آن، در طیف رنگ صورتی تا ارغوانی و قهوه‌ای دیده می‌شود.

قرارگیری کریستال‌های آن در کنار هم باعث شکنندگی آن شده، با این حال سنگ سختی است؛
و بعد از الماس در رتبه بعدی قرار دارد.

سنگ‌های یاقوت سرخ روبی Ruby کاملاً شفاف و بیشتر از پنج قیراط بسیار کمیابند؛
و هر قیراط آن ۲۵۰ هزار دلار در حراجی‌ها فروخته می‌شود.

مقایسه سنگ یاقوت سرخ با سنگ لعل بداخشان

روبی در فنگ شویی

روبی از انرژی آتش ، انرژی شور و شوق ، گرما ، روشنایی و فعالیت استفاده می کند. این در طبیعت یانگ است. این سنگ انرژی گرما ، عمل ، احساسات و شور است. به طور سنتی با منطقه جنوبی یک خانه یا اتاق و همچنین مشهور محل سکونت شما همراه است. از انرژی آن استفاده کنید تا زندگی خود را تقویت کند که برای تقویت جایگاه شما در جامعه و خانواده خود به شما کمک می کند. سنگ یاقوت قرمز باید به مقدار کم مورد استفاده قرار گیرند ، تا انرژی خورشید و انرژی عنصر آتش را به فضای خود بیاورند.

روبی متعادل کننده انرژی

یاقوت چاکرای ریشه را تحریک میکند .چاکرای ریشه یا پایه در ستون فقرات قرار دارد و انرژی را برای تحرک و جنبش کنترل می کند. این سنگ قیمتی پایه و اساس انرژی جسمی و معنوی برای بدن است. هنگامی که از نظر جسمی از تعادل خارج شوید ، علائم خود را به صورت بی حالی ، کم کاری ، اشتیاق کم و نیاز به تحریک مداوم می بینید. هنگامی که چاکرای ریشه در تعادل باشد ، بدن جسمی قدرتمند می شود و استقامت خود را بازیابی می کند ، و انرژی معنوی در قالب امنیت وحس قدرت شخصی خود مجدداً تجدید می شود.

تاریخچه سنگ یاقوت قرمز

نوشته‌های تاریخی مانند: متون سانسکریت، کتاب انجیل و دیگر نوشته‌ها، از یاقوت به عنوان جواهری ارزشمند نام برده‌اند

که نشانی از غنای تاریخی و ارزش و خواص سنگ یاقوت است.

همچنین هندوهای باستان عقیده داشتند اگر یاقوت به کریشنا پیشکش گردد، وی به عنوان امپراتور دوباره متولد می‌گردد. جنگجویان برمه نیز عقیده داشتند، یاقوت آنها را شکست ناپذیر می‌گرداند به همین دلیل یاقوت را زیر پوست‌شان می‌گذاشتند. سنگ یاقوت در دوران ویکتوریا و ادوارد مورد استفاده قرار گرفت و روی آن نقوشی شامل نقش دو قلب قرار گرفت که نشان گر عشق و صمیمیت است.

در داستان مارکوپولو، یک شهر در ازای یاقوتی بزرگ توسط کوبلای خان به پادشاه سیلان اهدا گشت.

اروپایی‌ها در دوران قرون وسطی اعتقاد داشتند که خواص سنگ یاقوت می‌تواند سبب سلامت، ثروت، دانایی و موفقیت در زندگی گردد. نام انگلیسی یاقوتruby از کلمه لاتین ruber به معنی قرمز گرفته شده است. محبوب‌ترین نوع یاقوت قرمز پر رنگ، یاقوتی است که در آن رگه هایی از رنگ آبی وجود دارد که به آن خون کبوتر نیز گفته می‌شود.

یاقوت در زبان تایلندی به tabtim نام دارد و معنای آن درخت انار است زیرا شبیه به دانه‌های انار درخشان است.

سنگ یاقوت همچنین از خانواده سنگ‌های سنباده محسوب می‌شود. دوام و سختی سنگ یاقوت بسیار بالا بوده است و به همین دلیل یک سنگ تزیینی مناسب و ایده آل برای حلقه نامزدی یا عروسی است.

 

مقایسه سنگ یاقوت سرخ با سنگ لعل بداخشان

سنگ لعل چیست؟

در بازار لعل (spinel) و سنگ گارنت (garent) را عملا یک سنگ می‌دانند چرا که تشخیص سنگ لعل از سنگ گارنت بسیار سخت می‌باشد. به طور کلی می‌توان لعل را نوع با کیفیت‌تر گارنت دانست که در عین حال بسیار کمیاب‌تر می‌باشد. همه خبرگان نگین های جواهری در پی این گوهر هستند و با وجود اینکه به اندازه نگین و انگشتر یاقوت قرمز شناخته شده نیست، اما علاقه‌مندان خود را دارد و به گونه‌ای می‌توان گفت تاجران گوهر های قیمتی و گران‌بها و گردآورندگان همیشه در جستجوی آن هستند که این سنگ قیمتی را در کلکسیون خود داشته باشند.

انواع مختلف آن دارای نام‌های تجاری و علمی متفاوتی است و این تفاوت به خاطر تنوع در رنگ‌ها و گونه‌های این دسته از سنگ‌ها می‌باشد.

در فرهنگ دهخدا به گفته منابع قدیمی آمده که: سنگی نازک با سرخی درخشان و از یاقوت سست‌تر و نرم‌تر است. در دوران گذشته این نگین شناسایی نشده بوده‌است و به همین علت در کتب و نوشته‌های تاریخی کمتر از آن نام برده شده‌است و پس از آن در کوه لعل بدخشان یافت شد.

در مسیر آذربایجان نیز معدن وجود دارد اما سنگ لعل آن نارسیده است و رنگ تیره‌ای با کبودی زنده دارد، بدین سبب قیمت سنگ لعل این منطقه ارزش زیادی ندارد. این نگین که در واقع همان سنگ اسپینل می‌باشد از آلومینات منیزیم ساخته شده و رنگ قرمز آن به علت وجود کروم و آهن در نگین بوده، سختی این گوهر به میزان ۸ مقیاس موس (الماس 10 و یاقوت 9) و با شبکه ای بلوری مکعب شکل و مثل الماس است.

 

انواع رنگ بندی لعل

این نوع سنگ معدنی مانند بسیاری از سنگ های معدنی دارای تنوع رنگی گوناگون و زیبایی می باشد. رنگ سرخ موجود از انواع رنگ قالب سنگ لعل می باشد و این نوع از محبوبیت و ارزش بالاتری نیز برخوردار است. این سنگ در رنگ های دیگری مانند زرد، سبز، ابی و بنفش نیز دیده می شود. در مواقع نادر این سنگ در رنگ های صورتی، نقره ایی، نارنجی و برنز نیز دیده می شوند. به طور کلی باید گفت که هر چه رنگ این سنگ به سمت صورتی روشن و یا قرمز کم رنگ میل کند دارای ارزش کم تر و قیمت پایین تری می باشد. نوع آبی رنگ این گوهر به نام کلبات نیز شناخته می شود. همچنین در استرالیا و تایلند نمونه ایی مشکی رنگ از این گوهر یافته شده و نگه داری می شود.

مقایسه سنگ یاقوت سرخ با سنگ لعل بداخشان

 مهم ترین خواص سنگ لعل

خواص سنگ لعل چیست؟ همانطور که گفته شد این سنگ یکی از سنگهای با ارزش دوران کهن می باشد و از آن زمان مردم بر این باور بودند که استفاده از انواع این سنگ به شکل انگشتر یا گردنبند لعل در شب باعث از بین بردن ترس خواهد شد.

استفاده از این سنگ برای تقویت بینایی و درخشش چشمان نیز موثر می باشد به طوری که باید آن را روی چشم کشید. استفاده از خواص سنگ لعل برای بهبود بدن درد در دوران نقاهت و همچنین کاهش خستگی موثر است. در کتاب های قدیمی به این موضوع اشاره شده است که این سنگ باعث جلوگیری از دل درد و درد سینه میشود. روشی برای استفاده از این سنگ در تنسوخ نامه بیان شده است که باعث از بین بردن زردی چهره خواهد شد.

استفاده از این سنگ برای مسافران می تواند باعث محافظت از ان‌ها در برابر وقایع و حوادث پیش رو شود. این سنگ سنگ ماه تولد دی ماه می باشد و متولدین این ماه می توانند از خواص سنگ لعل به طور ویژه‌ای بهره‌مند شوند. همچنین کسی که بیست جو از سنگ لعل را نزد خود داشته باشد با توجه به باور های کهن از لقوه و جذام و برص و صرع و قولنج در امان خواهد ماند.

تفاوت لعل و یاقوت در چیست؟

راز بزرگ سنگ لعل چیست؟ جواب این سوال این است که این گوهر در بررسی های گوناگون در مقابل یاقوت سرخ (ruby ) و یاقوت کبود (sapphire) ارزش کمی ندارد و با آن ها برابر است. با این تفاوت که یاقوت سرخ به مقدار کمی سخت تر از این گوهر بوده (سختی یاقوت به میزان ۹ در برابر سختی ۸ لعل) و این گوهر نیز در مقایسه با یاقوت سرخ دارای خال های کمتری بوده و حرارت و درخشش بیشتری نیز دارد.

این گوهر به به ندرت حرارت دهی یا بهبودبخشی می‌شود؛ به این صورت که کمتر روش بهبودبخشی شناخته شده و موثری برای بهبود رنگ یا شفافیت آن وجود دارد. امروزه میتوان گفت تقریبا هر یاقوت سرخ مقرون به صرفه ای به شکل های مختلفی بهبود بخشی شده‌است. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که از آنجایی که این نگین تک انکساری می‌باشد و یاقوت سرخ انکسار مضاعف دارد، رنگ اولیه در لعل سرخ، خالص تر، بهتر و شدیدتر از رنگ های قرمز موجود در اغلب گونه های یاقوت سرخ بنظر می‌رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *